Celsius geeft namen vrij van klanten die in aanmerking komen om het grootste deel van hun crypto-activa terug te krijgen
In aanmerking komende klanten van het failliete crypto-uitleenbedrijf Celsius Network zullen binnenkort de fondsen mogen ontvangen die vastzaten toen het platform opnames en transfers in juni vorig jaar pauzeerde.
In een nieuwe rechtszaak noemt Celsius de gebruikers die in aanmerking komen om hun ingehouden tegoeden op te nemen, en zegt dat deze gebruikers op of rond 15 februari zullen worden geïnformeerd over hun geschiktheid en het proces om hun fondsen terug te krijgen.
“In aanmerking komende gebruikers op het distributieschema zullen e-mail en Celsius app berichten ontvangen van de debiteuren die deze gebruikers informeren over hun geschiktheid om op te nemen en de stappen die elke gebruiker moet nemen voordat een opname kan worden verwerkt.”
Celsius zegt dat in aanmerking komende gebruikers hun account moeten bijwerken met de vereiste gegevens, zoals die voor anti-witwas (AML) en know-your-customer (KYC) doeleinden, voordat ze verder kunnen gaan met de opname.
“Tenzij en totdat een in aanmerking komende gebruiker zijn of haar rekening bijwerkt met de Vereiste Account Updates, zal deze in aanmerking komende gebruiker niet in staat zijn om zijn of haar Distributable Custody Assets van het platform van de Debtors op te nemen.”
Gas- en transactiekosten zullen ook van toepassing zijn op de opnames. Celsius zegt dat degenen die niet genoeg activa op hun rekeningen hebben om deze kosten te dekken, hun fondsen niet zullen kunnen opnemen.
In aanmerking komende klanten kunnen slechts 94% van hun tegoeden opnemen. De faillissementsrechtbank moet nog beslissen of Celsius de resterende 6% mag teruggeven.